غزل عاشقانه‌ی ۳۱

از درختانِ غار ِجنوب و آویشن ِلوتا

تاجی بر تارکت می‌گذارم ای ملکه‌ی کوچکِ استخوان‌های من

و ممکن نیست بی‌چنین تاجی باشی

کز برای خاک بَلَسان و شاخ‌وبرگ‌ فراهم می‌آورد

 

تو چون او که دوستت دارد از دیاران ِسرسبز می‌آیی

از آن‌جا با خود آورده‌ایم گلی را که در خون ما می‌دود

در شهر سرگردانیم چو بسیاری دیگر گمشدگانی

در هراس از این‌که مباد بازارها بسته شوند

 

محبوب! سایه‌ی تو بوی آلو دارد

چشمان تو ریشه‌هایش را در جنوب پنهان کرده‌ست

دلت از کبوتر ِقلک است

 

و تنت لغزنده چون سنگ‌های درون ِآب

بوسه‌های تو خوشه‌های شبنم‌خورده‌اند

و درکنار ِ تو من با خاک می‌زیم

 


                                                                                                       نرودا

                                                                                                       فرهاد غبرائی

نظرات 3 + ارسال نظر
[ بدون نام ] 7 آبان 1388 ساعت 18:22

عجب!
فکر کنم جز من، پابلو نرودا هم مزه عشق رو خوب چشیده...

[ بدون نام ] 7 آبان 1388 ساعت 18:25

بازم یادم رفت بگم، من اسرین بودم

ر. ر 7 آبان 1388 ساعت 22:08

شاید! کی‌ بدونه!؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد